1.tēma "Aktuālas docēšanas metodes augstākajā izglītībā"
Mācību tēmas | Apjoms |
Mūsdienīgas mācību metodes pedagoģijā un andragoģijā. Mācību metožu veidi un metožu izvēles nosacījumi. Lekciju veidi un izmantošanas mērķi. Metodes un stratēģijas darbam ar informāciju. Grafisko un vizuālo metožu izmantošana. | 6 h |
Pieredzes izglītība. Lektora loma pieredzes izglītībā. | 3 h |
Grupu veidošana, attīstība un sadarbība. Grupu dinamika. Grupu darba vadīšana un sociālpsiholoģiskie fenomeni grupās. Grupu darbs un ideju apkopojums – kā šīs metodes ieviest ikdienas studiju darbā. Sadrabības metodes- iespējas un izaicinājumi. | 6 h |
Metodes mācību izvērtējumam un refleksijai. Atgriezeniskās saites sniegšana un saņemšana studiju procesā. | 3 h |
Jautājumi mācību virzīšanai – jautājumu veidi, izmantošanas mērķi. Mācību process lielajās auditorijās. Metožu izmantošanas modelēšāna un atgrizeniskā saite. | 6 h |
| 24 h |
2. tēma “Iedvesmojoša mācību procesa veidošana”, 24 st.
Mācību tēmas | Apjoms |
Attīstību veicinošas atgriezeniskās saites sniegšana un metodes: - atgriezeniskās saites mērķi un veidi;
- dažādas atgriezeniskās saites metodes un metodiskie paņēmieni (par attiecībām, uzvedību, mācību sasniegumiem);
- atgriezeniskās saites sniegšana individuāli un grupā;
- sadarbības vide un efektīva komunikācija;
- dažādu rīku izmantošanas iespēja atgriezeniskās saites sniegšanā.
| 7 h |
Bagātinātā lekcija – metodiskie paņēmieni interesantas lekcijas veidošanai: - lekcijas struktūra aktīvai un refleksijā balstītai mācīšanās veicināšanai, balstoties uz mācību mērķi, grupas lielumu un vidi;
- pasīvo un interaktīvo mācību metožu pielietošana klātienes un e-lekcijai;
- metodiskie paņēmieni – pedagoga individuālā stila veidotāji;
- individuālie, pāru un grupu uzdevumi;
- dažādu metodisko paņēmienu apskats (lekcijas iesākšanai; uzmanības noturēšanai; pašvadītas mācīšanās veicināšanai; enerģijas atjaunošanai; satura izklāstam; kritiskās domāšanas veicināšanai; atgriezeniskajai saitei; dziļās mācīšanās (izpratnes) veicināšanai; sadarbības veicināšanai; lekcijas noslēgšanai);
- tehnoloģiju izmantošanas iespējas.
| 7 h |
Metodiskie paņēmieni studentu motivēšanai un stresa mazināšanai: - mācību uzsākšanas periodā: iepazīšanās, vienošanās, sadarbības noteikumi, komunikācijas sistēmas pārrunāšana;
- mācību laikā: vērtības atgādnes un ieteikumi; dažādu mākslu metožu (vizuālās, audiālās, improvizācijas) izmantošana;
- stresa profilakse pirms sesijas, eksāmeniem, ieskaitēm, darbu nodošanas (prokrastinācijas iemesli un profilakses paņēmieni; nomierināšanās un enerģijas atjaunošanas paņēmieni);
- mācību gada noslēgumā: metodiskie paņēmieni atskata, kopsavilkuma un atgriezeniskās saites organizēšanai.
| 3 h |
Mācību grupu dinamikas un darba vadīšana: - grupu darba organizatoriskie un psiholoģiskie aspekti;
- iekļaušanās, attiecības un sadarbība grupā;
- grupu veidošana, darba vadīšana, uzraudzība un komunikācija;
- grupu dinamika un pasniedzēja uzdevumi;
- grupu sociālpsiholoģiskie fenomeni;
- grupu darba metodes un metodiskie paņēmieni (dažādi uzdevumi un mācību spēles);
- grupu darba novērtēšana un atgriezeniskās saites sniegšana.
| 7 h |
| 24 h |
Nodarbības vadīs Mg.psych., Mg.paed. Iluta Krūmiņa, andragoģe, sistēmiskā konsultante.
Kontaktinformācija un pieteikšanās:
LBTU Mūžizglītības centrs Lielā iela 2 - 163, Jelgava
E-pasts: mc@lbtu.lv
Tālrunis: 63005715